Disse kjøpsvilkårene gjelder for alle billetter som formidles av spillestedet Oslo Konserthus via billettsystemet Tixly (heretter også kalt «Billettleverandøren» eller «Billettsystemet») på vegne av gjeldende arrangør («Arrangøren») til kjøpere («Kjøperen»).
Tixly selger billetter på vegne av det ansvarlige spillested eller arrangør. Alle spørsmål vedrørende arrangementet skal rettes til Oslo Konserthus eller arrangøren. Spesifikke vilkår og betingelser for Oslo Konserthus/arrangøren vil bli oppgitt i bestillingsbekreftelsen. Kjøpsavtalen er underlagt lovbestemmelsene i norsk lovgivning. Avtalen er bindende for begge parter kun når Oslo Konserthus/Tixly har registrert og mottatt betaling. Tixly og Oslo Konserthus/arrangør har lov til å kommunisere digitalt med billettkjøperen via e-post, SMS og push-varsling for å gi praktisk informasjon om arrangementet. Dette inkluderer oppdateringer om tidspunkter, transport, fasiliteter, samt mat- og drikketilbud knyttet til arrangementet.
Billetten gir adgang til det aktuelle arrangementet, forutsatt at strekkoden eller annen tilsvarende informasjon på billetten er gyldig og lesbar. Billetten kan ikke kopieres eller brukes mer enn én gang. Kjøperen er selv ansvarlig for at billetten vedkommende besitter er gyldig og lesbar. Hvis du velger å få bestillingen levert per post, vil all leveringsavgift vises i kjøpsprosessen. Leveringsavgift refunderes ikke hvis arrangementet blir avlyst.
Billetten kan overføres til en annen person, med mindre det står klart på nettsiden og / eller billetten at billetten er personlig.
Kjøperen er selv ansvarlig for å orientere seg om aldersgrensen som gjelder for det aktuelle arrangementet. Arrangøren refunderer ikke billetter dersom Kjøperen eller annen planlagt deltaker på arrangementet ikke oppfyller aldersgrensen.
Billetten kan overføres til en annen person enn Kjøperen, med mindre det er opplyst om noe annet i forbindelse med kjøpet. Kjøperen er innforstått med at det er forbudt videreselge billetten til en høyere pris enn pålydende.
Billetten kan ikke benyttes for kommersielle formål herunder, men ikke begrenset til, som et tilbud i konkurranser eller i forbindelse med tilbud om annet produkt eller tjeneste uten skriftlig samtykke fra arrangøren. Dersom billetten benyttes for kommersielle formål har arrangøren rett til å kansellere den aktuelle billetten uten refusjon av kjøpesummen.
Billetten er å anse som et verdipapir og tapte eller ubenyttede billetter refunderes ikke. Hvis du mister billettene dine før arrangementet, vennligst kontakt Oslo Konserthus / arrangør. Kjøpt billett kan ikke innløses eller byttes for en annen billett. Vær oppmerksom på at en billett betalt direkte ved bestilling anses å være kjøpt. Har du billett i en abonnementsserie, vil det i spesielle tilfeller være mulig å bytte innad i serien.
Det er ikke angrerett på kjøp av billetter. Kjøpte billetter refunderes ikke, unntatt ved avlyst arrangement, som reguleres nærmere under punkt 2.4.
Oslo Konserthus og arrangør har rett til å endre tid og dato for arrangementet. Ved endret tid og/eller dato vil billetten være gyldig for nytt tidspunkt.
Oslo Konserthus og arrangør har rett til å endre plasseringen av arrangementet.
På arrangement med ulike innslag (f.eks. artister, band mv.) har Oslo Konserthus og arrangør rett til å endre eller avlyse enkelte av disse innslagene. Det anses ikke som en avlysning med mindre alle innslag avlyses.
Oslo Konserthus og arrangør forbeholder seg retten til å avlyse arrangementet. Ved avlyst arrangement refunderes billetten innen 30 dager fra forestillingsdato. Refusjonen gjelder kun billettprisen; billettavgift og kortgebyr refunderes ikke. Kjøper er ansvarlig for å kontrollere at arrangementet ikke er kansellert eller flyttet. Et arrangement anses å være avlyst dersom det ikke har funnet sted i det hele tatt. Endringer i repertoaret, dato, eller delvis utførte arrangementer regnes ikke som en avlysning.
Avlysning som skyldes force majeure reguleres i sin helhet av pkt. 3. Dette kan inkludere situasjoner som pandemier, naturkatastrofer eller lignende hendelser utenfor arrangørens kontroll. I slike tilfeller kan refusjon være begrenset eller ikke tilgjengelig.
Ved avlyste eller flyttede arrangementer må Kjøperen kontakte Oslo Konserthus eller arrangøren for spørsmål om innløsning av billetter.
Som force majeure skal anses ekstraordinære situasjoner som ligger utenfor Oslo Konserthus og arrangørs kontroll og som i vesentlig grad vanskeligjør rasjonell gjennomføringen av arrangementet eller oppfyllelse av øvrige plikter etter avtalen (herunder, men ikke begrenset til orkan, tsunami, krigsutbrudd, terrorangrep, pandemi, epidemi, brann, streik, samfunnstrusler som innebærer restriksjoner, pålegg, anbefalinger eller lignende fra myndighetene, landesorg, flom, storm, naturkatastrofer).
Ved force majeure vil Oslo Konserthus og arrangørs forpliktelser overfor billettkjøperne bortfalle, herunder Oslo Konserthus og arrangørs ansvar for gjennomføring av arrangementet, Kjøperens eventuelle rett til refundering av billettpris samt billettavgift, erstatning eller prisavslag. Kjøperen kan heller ikke fremme andre krav mot Oslo Konserthus og arrangør. Dersom arrangementet ikke kan gjennomføres grunnet myndighetsrestriksjoner knyttet til covid-19 virus eller andre pandemier eller sykdommer, anses dette som en force majeure-situasjon.
Om Oslo Konserthus og arrangør vil påberope seg force majeure skal Kjøperen varsles om det uten unødig opphold til Kjøperens oppgitte e-post adresse eller telefonnummer. Dersom Kjøperen ikke har registrert e-post adresse eller telefonnummer i forbindelse med kjøpet faller Oslo Konserthus og arrangørs varslingsplikt bort.
Kjøperen er forpliktet til å følge de til enhver tid gjeldende reglene i alkoholloven, smittevernloven mv. samt de regler og pålegg som gjelder sikkerhet og orden ved arrangementet. Dersom Kjøperen bryter gjeldende regelverk, har Oslo Konserthus og arrangør rett til å bortvise Kjøperen fra arrangementet uten refusjon av kjøpesummen.
Disse generelle vilkårene er underlagt norsk lov.
Oslo Konserthus forbeholder seg retten til å gjøre nødvendige justeringer som bidrar til å forbedre kundeopplevelsen. Dette kan inkludere tilpasninger av praktiske detaljer, fasiliteter og tilbud, der hensikten er å sikre en best mulig opplevelse for publikum. Slike justeringer vil alltid bli vurdert med hensyn til Kjøperens interesser og arrangementets kvalitet.
Oslo Konserthus forbeholder seg retten til å oppdatere disse kjøpsvilkårene ved behov. Eventuelle endringer trer i kraft fra det tidspunkt de publiseres i billettsystemet Tixly. Oppdaterte vilkår gjelder for kjøp gjort etter publiseringstidspunktet. Kjøpere oppfordres til å holde seg oppdatert på vilkårene før de gjennomfører kjøp. Endringsdato for kjøpsvilkårene er angitt nederst i dokumentet.
På de aller fleste konserter og forestillinger er det IKKE tillatt å fotografere eller filme. Vi ber om at mobiltelefoner settes på lydløs og legges bort under arrangementet.
Ved noen konserter kan det forekomme planlagt filmopptak av konserten. Dette filmmaterialet kan bli brukt offentlig uten spesiell varsling.
Alle former for klager knyttet til arrangementet skal rettes mot Oslo Konserthus eller arrangøren. Klager kan sendes via e-post til post@okh.no, eller tas opp direkte med arrangøren.
Oslo Konserthus /arrangør tar forbehold om at informasjon om priser og arrangementer kan inneholde feil eller unøyaktigheter.
Oslo Konserthus forbeholder seg retten til å:
Oslo Konserthus samarbeider med aktører for å tilby mat- og drikkeservering i forbindelse med arrangementer. Informasjon om mat- og drikketilbud vil bli gitt i forkant av arrangementet når aktuelt. Leverandører av mat- og drikketjenester kan variere mellom arrangementene, og Oslo Konserthus forbeholder seg retten til å gjøre endringer i samarbeidet uten ytterligere varsel.
I enkelte tilfeller kan det være nødvendig å dele personopplysninger, som navn og kontaktinformasjon, med våre samarbeidspartnere for praktisk gjennomføring av arrangementet. Slike delinger skjer kun i samsvar med gjeldende personvernlover og er begrenset til det som er nødvendig for å oppfylle avtalen med Kjøperen.
Oslo Konserthus og arrangør behandler Kjøperens personopplysninger for å administrere billettsalg, gi adgang til arrangementet og holde Kjøperen oppdatert om relevant informasjon knyttet til arrangementet, i samsvar med personvernforordningen (GDPR). Grunnlaget for denne behandlingen er avtalen mellom Kjøperen og Arrangøren, herunder Kjøpsvilkårene. Arrangørens behandling av personopplysninger følger personopplysningsloven og EUs generelle personvernforordning (GDPR).
Personopplysninger deles ikke med tredjeparter uten Kjøperens samtykke, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre arrangementet eller oppfylle avtalen med Kjøperen. Dette kan inkludere deling med samarbeidspartnere, som medarrangører eller leverandører av relevante tjenester, i den grad det er nødvendig for praktisk gjennomføring av arrangementet.
Billettleverandøren, Tixly, brukes som databehandler av Oslo Konserthus og arrangør for å gjennomføre behandlingen.
All kommunikasjon mellom deg og Oslo Konserthus/Tixly finner sted i kryptert form. Kortinformasjonen din sendes direkte til kortutstederen, og Oslo Konserthus/Tixly lagrer ikke kortinformasjon.
Billettleverandøren kan også ha sitt eget grunnlag for behandling av Kjøperens personopplysninger der Billettleverandøren vil være ansvarlig. Oslo Konserthus anbefaler at Kjøperen gjør seg kjent med Billettleverandørens personvernerklæring eller tar kontakt med Billettleverandøren for mer informasjon om deres behandling.
Kjøpsvilkårene skal tolkes og reguleres i henhold til norsk rett. Eventuelle tvister mellom Kjøperen og Oslo Konserthus og arrangør knyttet til Kjøpsvilkårene skal avgjøres ved alminnelige norske domstoler. Søksmål skal i slike tvister reises for Oslo Konserthus verneting, som vedtatt verneting.